ماساژ دست، پا و گوش ها

ماساژ دست، پا و گوش ها

ماساژ کف پا از بیش از 5000 سال پیش در چین و مصر باستان وجود داشته است. رفلکسولوژی (انعکاس درمانی) بر اساس این ماساژهای باستانی به وجود آمد و در سال 1913 در ایالات متحده مطرح شد. رفلکسولوژی شامل اعمال فشار به پا به منظور ایجاد تغییرات فیزیکی در بدن است. محل فشار بر اساس سیستم پیچیده‌ای از نقاط فشار که نشان دهنده‌ی قسمت‌های مختلف بدن هستند تعیین می‌شود. هم ماساژ ساده‌ی کف پا و هم رفلکسولوژی برای سلامت بدن فواید بسیار و شگفت انگیزی دارند.


انعکاس درمانی (به انگلیسی: Reflex Therapy) یا زون درمانی به انگلیسی Zone Therapy نوعی روش تشخیص و درمان بیماریها است که پیشینه کهن در دو کشور چین و هند دارد. اصل اساسی این روش مالش  وماساژ عمیق کف، رو، کناره‌ها و بین انگشتان پاها است. برخی درمانگران این روش گاهی کف، کناره و بین انگشتان دست‌ها را نیز مالش می‌دهند و نوعی مکمل است.

رفلکسولوژی گوش با رفلکسولوژی دست‌وپا متفاوت است، اما برای مقابله با استرس و درد مؤثر می‌باشد. استفاده از اعمال رفلکسولوژی بر روی گوش سریع و آسان است. این روش برای زمانی که شرایط بهداشتی مثل بریده شدن و خارش پوست یا سایر آسیب‌های جدی‌تر در بدن وجود دارد، و دیگر درمان‌های بازتابی سنتی مانند رفلکسولوژی دست‌وپا را نمی‌توان انجام داد، ایده آل است.

11 دلیل برای ماساژ درمانی

آرامش و کاهش استرس

خواب بهتر

بهبود گردش خون

جلوگیری از آسیب و بهبود سریع‌تر بیماریها

کاهش اضطراب

تسکین دهنده‌ی طبیعی درد

درمان ورم پاها

کاهش علائم PMS

کاهش علائم دیابت، سرطان، و ام اس

 

دیدگاه خود را بنویسید...

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.