چی گونگ

چی گونگ

حرکاتی که بدن و ذهن را با یکدیگرهماهنگ می کند

چی گونگ پیروان زیادی در چین دارد ، و مردم چین در جهت سلامتی جسم خود از این روش درمانی بهره می برند زیرا چی گونگ ترکیب تمرینات تنفسی ، حرکت و مراقبه می باشد و در اصل چیزی فراتر از ورزش بدنی است. تمرینات چی گونگ به منظور حفظ سلامتی و هماهنگی جریان انرژی زندگی (Qi) در چین نقش مهمی دارد. چی گونگ جایگاه محکمی در طب سنتی چینی (TCM) دارد و در آنجا روش درمانی مهمی محسوب می شود.

تاریخچه چی گونگ

ریشه های چی گونگ امروزی به گذشته برمی گردد: از اوایل قرن 4 قبل از میلاد ، نویسندگان مختلف “تمریناتی برای حفظ زندگی” (یانگ شنگ) را توصیف می کنند ، که یادآور چیگونگ امروز است. بعداً ، چی گونگ خصوصاً در اواخر سلسله ژو (حدود 200 تا 400 میلادی) بیشتر توسعه یافت. در دهه 1950 ، سپس دوباره در دهه 1980 ، چی گونگ بسیار محبوب شد.

اصطلاح چی گونگ (یا همچنین چیگونگ ) از “چی” به معنای انرژی زندگی و از “گونگ” (کونگ) به معنای تمرین ناشی می شود. این تمرینات ، به اصطلاح “کار انرژی” هستند. پیروان Qigong این روش را برای دفع بیماری و رسیدن به زندگی طولانی می دانند.

چی گونگ چگونه کار می کند؟

در فرهنگ سنتی چین ، انرژی زندگی “چی” نقش مهمی دارد. فرد تصور می کند که چگونه انرژی زندگی از طریق کانالهای انرژی (چاکراها) جریان یافته و سیستمهای مختلف اندامهای بدن را تأمین می کند. این انرژی در منطقه زیر ناف ، “دروازه ورود به بهشت” جمع می شود. اگر “چی” بتواند در کل بدن به طور هماهنگ جریان یابد ، فرد سالم است. اگر انرژی زندگی از بین رفته باشد یا در اندام های خاصی جمع شود ، این به معنای ضعف و بیماری است.

از طریق Qi Gong تمرین کنندگان سعی می کنند “Qi” را دوباره از طریق حرکت و تمرکز هماهنگ کرده و به جریان بیاندازند .

تمرینات چیگونگ بسیار مبتنی بر طبیعت است. و با مراقبه خود را در طبیعت غوطه ور می کند ، به عنوان مثال با تصور اینکه مانند درخت کاج ریشه محکم دارد.

هر یک از این تمرینات باید تأثیر ویژه ای بر انرژی زندگی داشته باشد. قرار است تمرینات چیگونگ باعث افزایش Qi و جریان آن شود. آنها برای ارتقا سلامت و همچنین تقویت تعادل ذهنی در نظر گرفته شده اند.

دیدگاه ها بسته شده است.