ریکی

ریکی از دو کلمه ژاپنی (اگرچه اصل کاراکتر آن چینی است) Rei به معنای کیهانی، جهانی، کائناتی و Ki به معنای روح و انرژی (نیروی) حیاتی که به طور بینهایت و برای همه در سراسر کره زمین در دسترس تشکیل شده است.

ریکی روشی بسیار ساده و بسیار موثر برای افزایش سطح انرژی، پاکسازی انسدادهای انرژی و تبدیل شدن به بهترینی است که می توانید و می خواهید باشید.

انرژی کیهانی به صورت طبیعی از طریق چاکراها به بدن منتقل می‌شود و انرژی لازم برای فعالیت‌های بدن را تأمین می‌کند. با بهره از ریکی جریان انرژی بدن به حالت طبیعی بازمی‌گرداند و بیماری‌ها را درمان می‌کند.

معنی کلمه ریکی

ریکی تکنیکی برای کاهش فشار روانی و بدست آوردن آرامش است .

 

 

ریکی: نيروي عمومي حیات، انرژي جهاني، انرژي كيهاني، انرژي خالص، انرژي الهي، انرژي روحاني، انرژي معنوي، انرژي ذاتي تمام خلقت، انرژي جاري در هستي، انرژي شفابخش جهان، يك نوع انرژي لطيف.

ریکی: انرژی شفابخشی که به طور طبیعی در هستی موجود است.

ریکی: هنر، علم و دانش انرژي‌هاي در سطوح فيزيكي، احساسي و ذهني.

ریکی: يك کلید كه يك راه از انرژي را براي ما باز مي‌كند.

ریکی: يك روش طب كل نگر یا پزشکی مکمل (درمان مكمل، مراقبت مكمل، بهداشت مكمل، تسكين مكمل، بهبود مكمل).

ریکی: راهي ساده، مطمئن و طبيعي براي كار روي انرژي ها.

ریکی: يك شيوه ژاپني براي شفا، كاهش استرس و ايجاد آرامش.

ریکی: تكنيك ساده و قدرتمند براي كار روي سطوح مختلف انرژي.

ریکی: انرژي بيداركننده و حامي رشد تمام توانهاي نهفته در انسان.

ریکی: راهي مؤثر براي انتقال انرژي حياتي.

ریکی: ابزاري عالي براي كمك به رشد آگاهي و كليد روشن‌بيني.

ریکی: نوعي انرژي كه در تمام جانداران و بي‌جان‌ها نفوذ مي‌كند.

ریکی: هنر يا علم بالانس كردن انرژيها در سطوح مختلف.

ریکی: يك سيستم انرژي اثرگذار بر هاله و چاكراها.

 

 

ریکی چگونه عمل می کند ؟

 

با آرام کردن ذهن و افزایش نیروی انرژی زندگی وحیات در بدن .

جسم در واقع ارتعاشی از انرژی در فرکانسی مشخص است و تمامی فرکانسهایش دارای جریان طبیعی مختص خود هستند و زمانیکه ما در مورد چیزی به قضاوت می پردازیم (به جای مشاهده و بصیرت یافتن به آن چیز)، این قضاوت به شکل گره ای روحی یا فیزیکی -یا هر دو-  و به صورت ساختاری سلولی در بدن ما ذخیره می گردد. روحیات و خلقیات ما عکس العملی به اندیشه ها و قضاوت های ما در مورد مردم و شرایط زندگی است. لذا از آنجا که اینان باعث تغییر ناهمگون در فرکانس های طبیعی می گردند، این افکار یا قضاوت های منفی به شکل یک نوع سنگینی یا نوسانات ناراحت کننده دریافت و تجربه می گردند. این افکار ممکن است به صورت سردرد، کشیدگی، دل درد یا زخم و جراحت بروز نمایند. خشم، شهوت و غم یا اندوهی که در درون جسم نگه داشته شود، به راحتی تبدیل به تومور می گردد. به همین صورت لغزش ها در کنترل ذهنی یا قدرت، که توسط دیگران به ما القا می شود یا به عبارتی عامل بیرونی دارد می تواند به آرتریت روماتوئید منتج گردد .براساس تجربه ای  که توسط یک استاد سنتی خوب ریکی ارایه شده، ریکی ممکن است بتواند به مرور زمان برتمامی این گره های ایجاد شده فایق آید و به درمان عملی آنها بپردازد. ریکی با قراردادن این گره ها در برابر فرکانس ارتعاشی بسیار قویتر نیروی انرژی جهانی حیات، به آنها نفوذ کرده و آنها را می گشاید .
توسط روش راحتِ قراردادن دست برروی تمامی بدن، ریکی می تواند انرژی لازم و مورد نیاز بدن را به آن انتقال دهد و به ما کمک کند تا بتوانیم احساسات خود را کاملاً احساس نمائیم؛ در نتیجه این احساسات می توانند به راحتی از درون ذهن و بدن ما عبور نمایند بدون آنکه توقفی در آنها ایجاد گردد و باعث گره ای شوند .
تمامی افکار کهنه و متوقف شده در جریان این عملکرد و درمان، به فرکانس هایی بالاتر دست می یابند و در نتیجه قابلیت حرکت و گذشتن از ذهن و بدن را می یابند .
ریکی به توسط افزایش فرکانس و ارتعاش نیروی زندگی ما، به درمان ما می پردازد

تفاوت میان انرژی ریکی با دیگر انرژی ها در چیست؟

ريکی گونه و حالتی از انرژی درمانی است ، مشابه با روش تماس جهت شفاء و شفابخشی پرانا. اساسی ترين تفاوت ريکی در سادگی محض آن است (گذشته از چند تکنيک قرار دادن دست ، متد و روش خاص ديگری جهت آموزش وجود ندارد) . و اينکه آگاه باشيم که هيچکس ، ديگری را شفا نمی بخشد. به عبارتی تمامی فرآيند شفابخشی، روحانيت و الوهيت خالص است و مجرد اتفاق می افتد .
به عنوان مثال چنانچه من دستان خود را  به جهت درمان بر بدن شما قرار دهم ، بدن شما به سادگی آنچه را که جهت درمان نياز دارد از کانال دستان من دريافت خواهد نمود .
البته شما می توانيد نسبت به اين موضوع به ديد شک و ترديد بنگريد زيرا که نهايتاً ريکی فرآيند تغيير و بهبود را بر روی ذهن انجام می دهد ، اما حداقل می بايست نسبت به احتمال دريافت ريکی ، ذهنی باز و پذيرا داشته باشيد . و چنانچه اين پذيرايی ذهنی وجود داشته باشد آنگاه بدن شما با استفاده از هوش ذاتی و درونی خود نسبت به دريافت آنچه نياز دارد به راحتی اقدام خواهد نمود.
ناگفته نماند که در ريکی نيازی به نشستن درجايی و سعی در به جريان انداختن انرژی نيست. به سادگی و تنها با قصد سهيم شدن در يک درمان ، انرژی شروع به جاری شدن در ديگران می نمايد و اين کليد آن است : ريکی همواره در جريان است و هيچگاه ارسال و فرستاده نمی شود و حتی در مرحله  دوم آن يعنی سهيم شدن در درمان از راه دور .
اما درهر صورت هرکس بايد حداقل و تنها بياموزد که چگونه به ندای دست های خود گوش فرادهد.

و در درک موقعيت واقعی مان که ما هيچ انجام نمی دهيم (که همه چيز که در سراسر جهان به وقوع می پيوندد وابسته و منبعث از الوهيت و روحانيت محض است) ، ريکی می تواند به راحتی به عنوان آسانترين هنر شفابخشی ناميده شود.

دیدگاه ها بسته شده است.