درمان با ارتعاش کاسه های تبتی

درمان با ارتعاش کاسه های تبتی:

در ماساژ صدا

با استفاده از ماساژ صدا و ارتعاش این کاسه های تبتی (آواز) که بصورت دست ساز و از 5 فلز مربوط به چاکرها ساخته شده است، از طریق قرار گرفتن روی بدنِ با لباس و یا نگه داشتن بر حوزه انرژی هر چاکرا در فرکانس ها و اندازه های مختلف صدای تولید شده به بدن انرژی و بعد به جسم منتقل می شود. و از این طریق بلوکه های موجود در هر چاکرا برطرف می شود.

تأثیر ماساژ صدا از یک طرف با این واقعیت توضیح داده می شود که بدن انسان عمدتاً از آب تشکیل شده است که توسط امواج صوتی حرکت می کند. در نهایت ، این اثر مانند ماساژ داخلی سلولهای بدن عمل می کند. تنش های جسمی و عاطفی و انسداد باید از این طریق برطرف شود. از این روش برای درمان خاطرات و شوک های سنگین و غم های بزرگ نیز استفاده می کنند و درمانگران بر این عقیده اند که این ارتعاشات صدا لایه های عمیق وجودی را از این زخم های کهنه قدیمی در درون را رها می سازد و میزان پذیرش را در انسان بالا می برد و در حال حاضر بعنوان درمان مکمل در آلمان و اروپا استفاده می شود.

نویسنده پیتر هس از این نظریه درمانی حمایت می کند که تن صدای کاسه های آواز ، فرد تحت درمان را به حالت خلسه در می آورد. و در این حالت ، تغییرات در سطح جسمی ، عاطفی و معنوی امکان پذیر می شود و هر یک از سلولها شروع به احیا سازی خود می کنند.

اعتقاد بر این است که منشا کاسه های آواز در هند ، هیمالیا ، در تبت کنونی و نپال است. لذا نام دیگر آنرا کاسه های تبتی نام نهاده اند.

این ماساژ درمانی به مدت 20 الی 45 دقیقه می تواند از طرف درمانگر متخصص این رشته صورت پذیرد. لطفا دت شود که حتما در انتخاب درمانگر صحیح و دوره دیده در این تکنیک درمانی کمال دقت را بفرمایید.
در مواقع استرس و شلوغی ذهن توصیه می شود که این ماساژ صدا باید براحتی موجب آرامش شما شود.
توجه:
1. اگر بعد از شنیدن 5 دقیقه صدا و دریافت ارتعاش احساس درد و یا حالت تهوع و غمگینی بسیار داشتید، لطفا از ادامه تراپی خودداری بفرمایید.
2. در حال حاضر تحت نام کاسه های تبتی، کاسه های بسیاری را برای این کار استفاده می کنند که کاسه های اصلی دست ساز با 5 فلز مربوطه نیست، لذا اینها خاصیت مربوطه را هم برای درمان نخواهند داشت.
3. لطفا در ابتدا هفته 1 الی 2 بار بیشتر از این ماساژ استفاده نفرمایید.

نکات مهم برای درمانگران:

باید توجه داشت که در جلسات اولیه حتما این ماساژ چاکراه ها باید در اوراء صورت پذیرد . مگر کسانی که قبلاً کار با چاکراه ها را از روشهای دیگر بکار برده باشند و آمادگی داشته باشند .

مدت تراپی 45 دقیقه می باشد .

  • اصلاٌ در قسمت سر و چاکراه 6و7 کاسه ها را قرار ندهید .
  • قبل از تراپی آگاهی کامل از نحوهء عملکرد کاسه ها و تاثیر پذیری آن به بیمار یا مراجعه کننده توضیح دهید .

 

  • از اینکه آیا در 6 ماه گذشته عمل جراحی و یا عمل قلب و….نداشته اطمینان حاصل کنید . چون امکان خونریزی داخلی و یا عوارض و مشکلات بعدی ایجاد نشود .
  • به بیمار بگویید که اگر در حین تراپی سردرد و حالت تهوع و یا درد در هر نقطه از بدن احساس کرد با اشارهء دست به شما یادآور شود و در این موقع شما فقط باید در اوراء کار کنید و اگر درد ادامه داشت تراپی را برای آن جلسه متوقف کنید .

دیدگاه ها بسته شده است.