مراقبه تنفسی آرامش

مراقبه كنيد، با روزي چند دقيقه مراقبه مي توانيد فرد آرام تري شويد. آرامش واقعي كم كم به سوي شما خواهد آمد. يكي از نتايج خوب مراقبه، از بين رفتن نشخوار ذهني است.

 همين كه با پشتي صاف بنشينيد و چشم هاي خود را ببنديد و بر تنفس خود(دم و بازدم) تمركز كنيد براي تان كافي است. در ابتدا ممكن است ذهن شما در برابر اين كار مقاومت كند، چون شما توانسته ايد يكي از عادت هاي ذهني خود را هر چند براي لحظاتي اندك از بين ببريد.

همين كه مراقبه را شروع كرديد، تصاوير ذهني زيادي به سراغ شما خواهند آمد. آنها را سركوب نكنيد. شما به جنگ با ذهن برخاسته ايد و در مقابل نيز ذهن به اين وسيله با شما به نبرد مي پردازد. بر دم و بازدم تمركز كنيد. اگر تايم مراقبه را اندك اندك افزايش دهيد تصاوير ذهني كمتر خواهند شد و روزي فرا خواهد رسيد كه تصاوير ذهني به سراغ شما نخواهد آمد.

يكي از نتايج خوب مراقبه، از بين رفتن نشخوار ذهني است كه اين امر باعث مي شود از هدر رفت انرژي دروني جلوگيري شود. هر تصويري كه بر صفحه ذهن نقش مي بندد از اعماق درون و از لايه هاي تفكر و ناخوداگاه شما برخاسته است. در فرصتي ديگر مي توانيد آنها را كنكاش نموده و ارتباط وجود خود را با آنها مشخص نمائيد.

مراقبه بهترين كانال براي ارتباط با خود برتر مي باشد. در مراقبه شما سكوت، تامل، صبر و شكيبايي و عشق را خواهيد آموخت. روح شما به مراقبه و ثمرات حاصل از آن نياز دارد. روح خود را از مراقبه محروم نكنيد. با روزي چند دقيقه مراقبه زندگي شما دگرگون خواهد شد و انسان بهتري خواهيد شد.

مراقبه تنفسی آرامش

مدت زمان 14 دقیقه

مربوط به کتاب رهایش درون ، همه می توانند از این مراقبه استفاده نمایند.

1 دیدگاه
  1. شیرین نورمحمدیان می‌گوید

    عالییییی آرامش ،خلوص ,از بین برنده غرور ،جلو‌گیری کننده قضاوت دیگران ، رشد صداقت

دیدگاه خود را بنویسید...

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.