هشت سطح آگاهی

دوستان و همراهان عزیزم سلام

امروزه بسیاری از ما دوست داریم بتوانیم درزمان حال و بدون هرگونه فکر و دغدغه ذهنی زندگی کنیم و بتوانیم لحظاتی، شادی درونی را تجربه کنیم. اما سوال اینجاست چگونه؟ تاکنون به این نتیجه رسیده ام که اگر سطح آگاهی مان را بالا ببریم به لطف الهی می توانیم به این امر دست یابیم.

مهربانـان، اینهمـه درد و رنـج نشـان از پاییـن بـودن سـطح آگاهی مـان دارد و ایـن آگاهـی هیـچ ارتباطـی بـا میـزان اطلاعـات تـو نـدارد، چیـزی نیسـت کـه بـا خوانـدن چنـد جلـد کتاب و یـا اخذ مـدرک بدسـت آیـد بلکـه آگاهـی یعنـی بصیرت؛ قـّوه و نیرویـی قلبی، کـه بـا توجـه بـه عملکـرد شـما در مسـیر حـق و حقیقـت و بـه مـدد نـور الهـی، پدیـد آمـده، حقیقـت و باطـن امـور را -چنـان کـه هسـت- در می یابیـد. در هـر لحظـه، آگاهـی تـو جهانـی را می آفرینـد کـه تـو در آن سـاکن هسـتی.

و اگـر اکنـون در مقطع زمانی و مکانی هسـتی که خشـنود نیسـتی چـه بسـا بایـد سـطح آگاهـی ات را ارتقـاء دهی. بـا تغییـر آگاهِی مـا، جهانی کـه در آن سـاکنیم نیـز جهانـی دیگـر می شـود. پـس از ایـن کـه به آگاهی رسـیده باشـی دیگـر در مقابل رفتـار ناآگاهانه دیگـران نیـازی بـه واکنـش نشـان دادن نمی بینـی و اصـا بـرای رفتـار ناآگاهانـه دیگـران واقعیتـی قائـل نیسـتی. آرامـش درونـی تو چنـان ژرف و گسـترده اسـت کـه هرآنچـه نـاآرام اسـت را در خود گـم می کنـد، چنان که گویـی هرگـز نبوده اسـت.

حال برای تغییر سطح آگاهی ابتداعاً باید 8 سطح آگاهی را بشناسیم و ببینیم در تزکیه نفس در کدام سطح آگاهی قرار داریم.

🌱🌱🌱🌱

✍️هشت سطح آگاهی:

١-در سطح آگاهی اول، شخصی که عملی اشتباه را انجام می دهد؛ اصرار دارد که عمل او درست بوده و دیگران را محکوم می کند. این شخص به خاطر اعتقاد عمیق برای انجام عمل اشتباه خود از انجام هیچ کاری پروا نداشته و دست به انجام هر کاری می زند تا عملش را به کرسی نشاند.

٢-در دومین سطح آگاهی شخص پس از انجام عمل اشتباه خود، پی به اشتباه خود برده و از درون احساس پشیمانی می کند ولی این پشیمانی را بروز نمی دهد.

٣- سومین سطح آگاهی شخصی در حین انجام عمل اشتباه خود، پی به اشتباه خود برده و دیگر آن را ادامه نمی دهد. شخص قادر به کنترل احساسات و افکار خود می باشد.

٤-در چهارمین سطح آگاهی شخص قبل از انجام عملی اشتباه متوجه آن عمل شده و آن را انجام نمی دهد.

٥-در پنجمین سطح آگاهی شخص خود عمل اشتباهی انجام نمی دهد ولی اعمال اشتباه دیگران موجب آزار و خشم او می شوند.

٦-در سطح آگاهی ششم شخص عمل اشتباهی انجام نمی دهد و با دیدن اعمال اشتباه دیگران متاثر نمی شود.

٧-در سطح آگاهی هفتم. شخص عمل اشتباهی انجام نمی دهد و با دیدن اعمال اشتباه دیگران احساس ترحم و دلسوزی نسبت به آنها می کند.

٨- شخص عمل اشتباهی انجام نمی دهد و در دیگران نیز عملی اشتباه نمی بیند سطح آگاهی هشتم همان عشق است. در این سطح فرد می داند که هرکس دقیقا در جایی است که باید باشد یعنی در سطح آگاهی خود عمل می نماید و از این طریق موجب رشد و تجربه ی دیگر ارواح و خود می گردد.

برگرفته از تحول درون
🙏❤️🙏

2 دیدگاه ها
  1. Fahima می‌گوید

    سلام
    لطف نموده منبع دقیق این هشت سطح آگاهی را بگویید. از مدام کتاب یا شخص است؟

    1. mahnaz mashreghi می‌گوید

      سلام
      این هشت سطح آگاهی را در محضر یکی از اساتیدم آموخته ام. امید برایتان مفید باشد.

دیدگاه خود را بنویسید...

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.