تنفس درمانی

تنفس حقیقی شفاست.

تنفس عمیق و آگاهانه، 

مایه حیات و در عین حال قدرت است. 

همچون گنجی است که درون تو آرمیده، 

از آن استفاده کن و خود را شفا بده.

نگاهی کوتاه بر علم تنفس

آیا می‌دانید که:

– اکسیژن در علم پزشکی مهم‌ترین جایگاه را دارد؟! 

– با یک تنفس عمیق و آرام 6 تا 10 برابر تنفس معمولی اکسیژن بدن را تأمین می‌کنید؟!

– مغز ما 80 درصد از اکسیژن تنفسی که انجام می‌دهیم را مصرف می‌کند؟! 

– با تنفس صحیح و آگاهانه می‌توانید روند پاکسازی سیستم لنفاوی خود را بر عهده بگیرید؟! (که این خود 10 برابر سرعت تنفس معمولی است)

– پرده دیافراگم بزرگ‌ترین ماهیچه بدن است؟!

– که ما از حدود تقریبی 750 میلیون نایژک هوایی فقط در حدود یکی از هر 20 نایژک را استفاده می‌کنیم؟!

– 70 درصد تمام مواد زائد و اضافی بدن از طریق تنفس خارج می‌شود و20 درصد از طریق پوست و فقط 10 درصد از طریق دستگاه گوارش دفع می‌شود؟! 

توجه داشته باشید که تنفس کردن می‌تواند انرژی بسیار زیادی را در بدن ما آزاد کند. این انرژی در سطح بدن فیزیکی و در سطح روح ما پدید می‌آید و تأثیر بسزایی دارد، به همین دلیل تنفس درمانی را نباید شیوه‌ای بی‌روح پنداشت و دست‌کم، گرفت یا کم ارزش به حساب آورد.

بهترین مدرسه تنفسی همین جهان هستی است که در اختیار ما قرار دارد، در طی این مسیر کل زندگی می‌تواند تغییر کند، خلق و خو، احساس‌ها و الگوهای فکری (افکار) به خودی خود تبدیل می‌شوند و تغییر می‌یابند.

یک دوره کامل تنفس درمانی، بسیاری از امکانات را در جهان هستی برای ما می‌گشاید و از این طریق کل زندگی دگرگون خواهد شد.

توان و انرژی بسیاری را درون خود احساس می‌کنید و می‌توانید حد و مرزهای پیرامون خود را شکسته و فراتر روید. قدرت و انرژی بیشتر درون، به شما این امکان را می‌دهد که رشد کنید و شخصیت و توانایی‌های خود را تعالی بخشید. از این ابزار باید به صورت هدفدار و مطمئن و منطقی استفاده شود تا قدرتی که برای شخصیت جدید شکل می‌گیرد به دیگران آسیب نزند و آنها را پس نراند.

هر انسانی دارای ریتم تنفسی خاصی است که هیچ تسلطی بر آن ندارد. نوع تنفس نمایانگر کیفیت هر لحظه و زمان ما است و خلاصه‌ای از روح و روان را پدیدار می‌سازد؛ و ما خود را به این ریتم تنفسی طبیعی که به خودی خود و منظم صورت می‌گیرد می‌سپاریم.

همه‌ی خلق و خوها همچون خشم، ترس، عصبانیت‌ها و تنش‌ها و یا استرس و همچنین خوشحالی و عشق همچون زنجیره‌ای از واکنش‌های به هم پیوسته، هیجانات درونی را از طریق فرآیندهای فیزیکی از بدن خارج کرده و یا حل می‌کند، و به این ترتیب از سطوح مختلف بر سلامتی ما تأثیر می‌گذارد. همیشه باید یک تنفس صحیح وجود داشته باشد تا رفع انسدادها در انرژی بادی صورت پذیرد و هماهنگی و تعادل در بدن برقرار شود. اساس سلامت برخورداری از یک گردش خون سالم و فعال در بدن است. این حمل و نقل مواد غذایی و اکسیژن به تک تک سلول‌های بدن، فقط با تنفس صحیح و عمیق و آگاهانه امکان‌پذیر است و به این ترتیب اکسیژن لازم برای انجام هر یک از موارد یاد شده فراهم می‌شود.

برای تخلیه بدن از سموم و مواد خوراکی همچون مایعات اضافی، بدن ما دارای سیستمی است به نام سیستم لنفاوی که 4 برابر سیستم گردش خون است؛ فعالیت و عملکرد سیستم لنفاوی همچون سیستم گردش خون از طریق پمپ کردن صورت نمی‌گیرد، بلکه بخشی از آن از طریق تنفس و بخشی دیگر از طریق حرکات عضلانی صورت می‌پذیرد.

با تنفس عمیق و آگاهانه، ما شیوه‌ای تأثیرگذار را برای پاکسازی سموم بدن خود به‌کار می‌بریم.

ابتدا شناسایی کنید و سپس با رفتار درست آنچنان عمل کنید که انرژی جدید حاصل از تنفس در شخصیت شما و اطرافیان و محیط پیرامون‌تان احساس رضایت را پدید آورد.

بخشی از کتاب تنفس درمانی – ترجمه و تالیف مهناز مشرقی


– سیستم لنفاوی: سیستم درناژ متشکل از عروق، غدد (نود) و مجاری (داکت) است که مایعاتی از بدن به نام لنف را از سراسر بافت‌های بدن می‌کشد و کانالیزه می‌کند و به داخل جریان خون (سیرکولاسیون) بر می‌گرداند. سیستم لینفاتیک، قسمت بزرگی از سیستم ایمنی بدن است که با عفونت و سرطان می‌جنگد.

دیدگاه ها بسته شده است.